Uczę się „godać” – czyli szkolenie w Centrum Dystrybucyjnym w Czeladzi

DCChociaż jak to mówią „Czeladź to nie Śląsk” to jednak wielu z moich obecnych współpra-cowników od pokoleń mieszka na Śląsku i dzięki temu mimowolnie uczę się mówić po śląsku.

Dobiega właśnie kolejny etap mojego szkolenia w Programie Sales and Operation Trainee. Przez ostatnie 3 miesiące nabierałem doświadczenia w CD w Czeladzi.

Wiem już jak wyglądają przyjęcia dostaw towaru od producentów i ich składowanie zarówno pod względem logistycznym jak i informatycznym. Każdy z towarów ma swoje ściśle określone miejsce w magazynie (którego powierzchni wynosi ponad 20.000 m2, a towar składowany jest na kilku kondygnacjach). Aby odnaleźć odpowiednią alejkę i produkt, każdy z magazynierów wyposażony jest w tzw. „skaner”, który bezbłędnie pomaga odnaleźć się w niezliczonych alejkach magazynu. Nauczyłem się odróżniać podstawę od bufora i zapasu, wiem też co znaczy w slangu zwrot „peaking”.

Kompletowałem również towar zamawiany przez pracowników sklepów Delikatesy Centrum tak aby zapewnić 100% realizację zamówienia. Przeprowadzałem kontrolę jakością i ilościową produktów wysyłanych do naszych klientów wspólnie z Działem Kontroli Wysyłek. Rozpatrywałem wnioski reklamacyjne.

Miałem też okazję poznać bardzo trudną pracę logistyków, którzy każdego dnia muszą zaplanować trasy dostaw zamawianego towaru. Dostarczany jest on nie tylko do sieci sklepów Delikatesy Centrum na terenie 4 województw, ale także do sieci stacji benzynowych oraz restauracji w całej południowej Polsce. Terminowość dostaw w CD Czeladź wynosi ponad 98%, co przy warunkach panujących zimą na drogach w tej części kraju jest nie lada wyczynem.

 

Okres pracy w tym CD będę wspominał bardzo dobrze. Uzyskałem duże wsparcie, zarówno Dyrektora oraz Menadżera Magazynu, jak i wszystkich współpracowników. Z tego miejsca chciałem im podziękować, ponieważ poświęcali mi sporo cennego czasu, dzięki czemu dużo się przy nich nauczyłem.

Od maja rozpoczynam pracę jako Doradca Klienta. Niebawem się z Wami podzielę nowymi spostrzeżeniami.

Bartek

Skomentuj

