W Centrum Delikatesów Centrum

dc_001Ale ten czas leci! Mój ostatni wpis na blogu podsumowywał mój pierwszy pobyt w Krośnie. Od tej pory bardzo wiele się wydarzyło, poznałam dziesiątki nowych osób i przejechałam tysiące kilometrów. Miałam okazję poznać pracę w Dziale Zarządzania Kategorią Produktów Suchych w Warszawie. W pamięci utkwiły mi najbardziej tzw. spotkania ‘Nowych Produktów’, podczas których Kupcy przedstawiają nowości, jakie planują wprowadzić do sklepów Delikatesy Centrum. Nieodzownym elementem takiego spotkania jest zawsze degustacja (ach te bombonierki i słodycze!:)). Następnym etapem był pobyt w regionie Tęgoborze, gdzie miałam okazję obserwować pracę w Marketingu Regionalnym . Marketing Regionalny to praca bardzo kreatywna, wymagająca indywidualnego podejścia do każdego sklepu oraz specyfiki lokalnych społeczności. Pracę w regionie Tęgoborze umilają piękne widoki i wszechotaczające góry.

Po pobycie w Tęgoborzy miałam okazję nareszcie poznać, jak wygląda prawdziwa praca na moim kolejnym stanowisku – Doradcy Klienta. Spędziłam dwa tygodnie w moim rodzinnym regionie – Czeladzi, gdzie wraz z Doradcami jeździłam po sklepach (od Krakowa po Wrocław) i przyglądałam się ich codziennym obowiązkom. Praca ta wymaga ogromnej samodyscypliny, organizacji, podzielności uwagi oraz indywidualnego podejścia do każdego sklepu oraz osób w nim pracujących. Doradca Klienta to osoba, która musi mieć niezwykłą umiejętność nawiązywania kontaktu z bardzo różnymi ludźmi – i pracownikami, i kierownikami, i właścicielami sklepów – naszymi Franczyzobiorcami.

Obecnie kończę drugi etap mojego szkolenia – pracę w Centrum Dystrybucyjnym. Tutaj poznaję tajniki funkcjonowania magazynu, logistyki i transportu. Miałam okazję przebywać  i uczyć się w każdym z działów – wysyłek, przyjęć, reklamacji, w magazynie opakowań. Magazyn to niezwykle złożony organizm. Zarządzanie nim to tak naprawdę zarządzanie ciągłą zmianą. Tutaj na codzienność ma wpływ mnóstwo czynników (z pogodą na czele), a każdy dzień jest inny. Planowanie takich aspektów jak transport czy produktywność (na którą ma wpływ ilość pracowników na zmianie) następuje z dnia na dzień i obarczone jest dużą niepewnością. Dla mnie – osoby, która z logistyką nigdy nie miała nic wspólnego – obserwowanie złożoności tej pracy było naprawdę fascynujące, a wiedza tu zdobyta będzie cenna podczas mojej przyszłej pracy.

Przede mną ostatni okres szkoleń: szkolenie na Doradcę Klienta, czyli praca w Sklepie Modelowym –  i poznawanie terenu i „moich” przyszłych sklepów. Z pewnością po tym okresie znowu będę miała o czym pisać! 🙂

Alicja

Skomentuj

